Interactieve video's kunnen een uitkomst bieden om het klantcontactvolume van je bedrijf te verlagen, zonder dat dit ten koste gaat van de klanttevredenheid. Voor Otravo zetten we hun veel voorkomende vragen en problemen om in een heldere storyline met voice-over en aansprekelijke animaties in de eigen huisstijl. In samenwerking met Blue Billywig werd dit verwerkt tot een interactieve film, waarbij de kijker keuzes kan maken in de video. Zo kunnen klanten 24/7 en in hun eigen tempo persoonlijke vragen oplossen. Aan het einde van de video geven zij daarnaast hun tevredenheid aan met een smiley-systeem, wat waardevolle data genereert.
Doelgericht
Een grote plus voor de klanttevredenheid is dat bij een interactieve video de regie bij de kijker ligt. Door tijdens het kijken individuele keuzes te maken, bijvoorbeeld door op buttons in de video te klikken, navigeert hij/zij zelf door de storyline. Iedere individuele klant krijgt hiermee alleen de informatie die voor haar interessant is. De handelingen die de kijker moet uitvoeren (clicks) zorgen daarnaast voor meer betrokkenheid. Zo kunnen relatief grote hoeveelheden informatie effectief in een video worden verwerkt, zonder dat dit ten koste gaat van de spanningsboog van de kijker. Het mooie is dat dit enerzijds extra mogelijkheden biedt om de kijker bij het video te betrekken en anderzijds data genereert die je meer informatie geeft over jouw doelgroep en hun customer journey.